MINDFULNESS MEDITÁCIÓ ÉS AUTOGÉN TRÉNING GÖDÖLLŐN
AUTOGÉN TRÉNING

Passzív koncentráció, befelé figyelés, annak megtapasztalása és megértése, hogy mit üzen a testünk. Az Autogén Tréning az önmagunkból merített erőre támaszkodik. Kulcsa az önmegfigyelés és a rendszeres gyakorlás. A rendszeresen, tréningszerűen végzett gyakorlatokkal létrehozzuk a pszichés és testi ellazultságot. Az AT erősíti a test öngyógyító folyamatait. A módszer 10-12 alkalom alatt elsajátítható. Egyéni és csoportos formában is végezhető. A terápiás órák közti időben napi rendszerességű, kb. 10 perces otthoni gyakorlás szükséges.

Különösen belső feszültségek, szorongás, stressz esetén ajánlott, valamint a betegségek megelőzésére, az immunrendszer erősítésére.

Kezdés: egyénileg bármikor, előzetes bejelentkezés alapján (10×50 perc). Csoportosan folyamatosan induló 4-6 fős kiscsoportokban (10×90 perc).

MINDFULNESS MEDITÁCIÓN ALAPULÓ STRESSZKEZELÉS

A jelen pillanat megélése és önmagunk mélyebb elfogadása

A tréning a pozitív pszichológia, a Mindfulness meditáció és a kognitív terápia eszköztárára épül. A Mindfulness, meditációs technika és egyben életszemlélet is, ahol az elfogadás és elengedés élménye, a jelen pillanat teljesebb megélése áll a középpontban.

A tréning során a résztvevők megtanulják felismerni, hogy életük  kedvezőtlenül működő eseményeiben mire van ráhatásuk és ezt hogy tudják megtenni. Amire nincs ráhatásuk, azt elfogadni és elengedni. Önmagukhoz (és ezáltal más emberekhez is) elfogadóbb, támogatóbb hozzáállást kialakítani. A résztvevők megtanulják, hogy mindennapi tevékenységükben, kapcsolataikban hogy tudnak  jobban jelen lenni, önmagukat teljesebbnek érezni.

Milyen esetben?

  • Ha saját életében teljesebben, boldogabban szeretne jelen lenni.
  • Ha önmagával és másokkal mélyebb, megértőbb kapcsolatot szeretne.
  • Szorongás, stressz, negatív gondolkodás, depresszió, kudarcélmények, önbizalomhiány, önmagával szembeni túlzottan kritikus hozzáállás esetén.

Kezdés: egyénileg bármikor, előzetes bejelentkezés alapján (10×50 perc). Csoportosan folyamatosan induló 4-6 fős kiscsoportokban (10×90 perc).

Hasznos linkek: http://www.fitt.info/component/k2/item/3499-%C3%A9ld-meg-a-pillanatot?tmpl=component&print=1

JÁTSZMÁK NÉLKÜL OTTHON ÉS A MUNKAHELYEN – KOMMUNIKÁCIÓS TRÉNING

Nyílt kommunikáció és konfliktuskezelés

Ez a kommunikáció-elemzésen alapuló tréning hatékony segítséget nyújt arra, hogy a beszélgetésekben, kialakult konfliktusokban megnyilvánuló valós érzelmi igényeket felismerjük, és arra úgy tudjunk reagálni, hogy a környezetünk is elégedett legyen, és mi is jól érezzük magunkat. Továbbá, hogy saját érzelmi igényeinket felismerjük, és hatékonyabban érvényre juttassuk.

Milyen esetben?

  • Ismétlődő félreértés, huza-vonák, a beszélgetést követő rossz érzés esetén.
  • Ha szeretne tudatosabban kommunikálni.
  • Hogy nagyobb önbizalomra tegyen szert a beszélgetések során,  hogy jobban ki tudjon állni saját magáért.
  • Ha szeretné jobban megismerni és megérteni saját és társa érzelmi igényeit.
  • Ha erősítené, elmélyítené meglévő kapcsolatait.
  • Ha a konfliktusok, problémák, felmerülő helyzetek kezelésében nagyobb szabadságot, hatékony önvédelmet szeretne.

Kezdés: egyénileg bármikor, előzetes bejelentkezés alapján (10×50 perc). Csoportosan folyamatosan induló 4-6 fős kiscsoportokban (8×90 perc).